Planner essentials!

Planner essentials, oftewel benodigdheden… Iedereen heeft ze, de ene wat meer dan de ander en iedereen gebruikt ze. Wat voor mij benodigdheden zijn, hoeven voor jou natuurlijk niet te zijn en vice versa. Ik ben hier dan ook geen reclame aan het maken, maar simpelweg aan het laten zien wat ik gebruik wanneer ik een week in ga plannen. Misschien kun je ideeën opdoen of misschien heb je juist wel handige tips voor mij.

Mijn allereerste essential is natuurlijk een pen. Beter gezegd: een pen die jij fijn vindt schrijven! Niks is zo vervelend als een pen die niet goed in de hand ligt, niet lekker schrijft of het niet doet. Ikzelf kies altijd voor een zwarte pen in een hele fijne punt.

image

Pilot hi-tec c Coleto 0.3mm, Pilot g-tec c 0.25mm, Muji gelpen 0.38 mm en Hema gelpen 0.38 mm

Sinds kort maak ik mijn eigen stickers voor veel terugkerende taken. Ik gebruik deze dan ook dagelijks en heb ze per categorie in een schriftje geplakt met verwijderbare tape. Zodra ik een sticker nodig heb, knip ik hem van het vel af en plak ik hem in mijn planner. Je kunt natuurlijk ook op Etsy kijken voor plannerstickers, maar ze zijn net zo handig zelf te maken.

image

De volgende essential zijn sticky-notes. Ik gebruik ze voor het plannen van terugkomende taken (bijvoorbeeld het beddengoed wassen) en het plannen van nog niet vastgezette afspraken. Onder het motto think before you ink vind ik het fijn om zo weinig mogelijk gestreep of gekras in mijn agenda te hebben. Ik schrijf afspraken pas op wanneer deze definitief zijn. Ik heb verschillende sticky notes op een fly-leaf geplakt zodat ik deze altijd bij de hand heb in mijn agenda. Dit is vooral wanneer je onderweg iets in wil plannen.

image

Mijn vierde essential is washi-tape. Ik gebruik het zelf om iets tijdelijk in mijn planner te plakken, iets te versieren of om witte ruimtes waar ik me aan stoor op te vullen. In vakanties gebruik ik meer washi-tape dan tijdens werkweken. Dit is vooral omdat ik dan meer tijd heb om het te gebruiken en ik tijdens werkweken wil dat mijn agenda professioneel oogt. Als ik dan toch een creatieve uitspatting heb kan ik me altijd richten op een ander gedeelte in mijn planner.

image

Mijn laatste essential is Project Life kaarten. Ik gebruik deze om mijn allereerste tabblad mee op te leuken. Ik verander hem regelmatig, zodat ik elke keer wat nieuws zie. Je kunt kiezen voor een decoratieve, of een met een inspirerende of leuke tekst erop. Natuurlijk zijn deze niet alleen van Project Life te koop. Bij de pipoos zijn ook een aantal sets te koop van bijvoorbeeld KaiserCraft.

image

2 thoughts on “Planner essentials!

  1. Hoe maak je je eigen stickers? Met stickerpapier? Zo ja; waar heb je dat gekocht?

    Als ik een tip mag geven zou ik eerst een foto laten zien, en dan er over schrijven want zo zie ik het voor me als je beschijft waarvoor je het gebruikt etc! Maar dat kan ook een persoonlijke voorkeur zijn 😁

    Liefs, Marloes

    1. Bedankt voor de tip! Ik doe het een beetje om en om volgens mij, dus wat meer structuur erin brengen kan geen kwaad!
      Een post over hoe ik stickers maak staat op de planning, hopelijk kun je daar nog even op wachten! Die zal in de eerste week van september online komen.

Geef een reactie

