Handlettering

Handlettering: het letter voor letter tekenen van woorden aan de hand van een lettersjabloon.

handlettering 1

Sinds een aantal weken ben ik helemaal verkocht aan handletteren (in het Nederlands: schrifttekenen). Je tekent als het ware de woorden met verschillende lettertypen. Zelf vind ik het leuk om speciale afspraken in mijn planner op een speciale manier te schrijven. Op deze manier is ook deze hobby ontstaan. Na het kijken van een YouTube filmpje over iemand die ook op deze manier in haar planner werkt en de term “handlettering” voorbij te horen komen, ben ik gaan zoeken. Sommige mensen verdienen zelfs hun dagelijkse kost omdat ze zo ontzettend goed zijn en logo’s en al verkopen

image

Ik ben niet zo goed en ik hoef ook niet zo goed te wezen. Ik vind het gewoon een leuke hobby. Hetgeen dat alle mensen zeiden waarvan ik filmpjes heb bekeken was: oefenen, oefenen en nog meer oefenen. Ik heb een schrift met 5mm ruitjes ingericht om te oefenen, zoveel als ik zelf wil. Van internet haal ik verschillende lettertypen en ik print eenmaal het alfabet uit, om het hierna talloze keren in mijn oefenschrift te schrijven. Ook oefen ik op quotes met verschillende lettertypen door elkaar. Deze kun je uiteraard ook in je planner gebruiken.

image

Om de quotes nog meer op te leuken, ben ik bezig met het tekenen van bloemenslingers. Tekenen is altijd al een hobby van mij geweest en nu kan ik deze twee goed combineren. Het is heel leuk om je eigen creaties vanaf het begin te zien ontstaan tot iets wat er mooi uit ziet.

image

Heel soms vind ik een quote zo mooi geworden, dat ik hem een keer zonder de lijnen op wil schrijven. Op deze manier kun je de quotes ook in je planner gebruiken. Ikzelf ben nogal snel op iets uitgekeken en toe aan verandering, zo ook met mijn quotes. Met washi plak ik hem in mijn agenda en wanneer ik een andere wil gebruiken, zijn ze zo vervangen.

Geef een reactie

