Twinmarkers

Bij de Action hadden ze (hadden helaas… ik liep deze week in de winkel en zag dat ze op = op zijn en dus niet meer terug komen de komende tijd) alcoholmarkers, de Twinmarkers. Ze begonnen met kleine pakjes van drie stuks in dezelfde kleurgroep. Ik kocht een aantal pakjes, om te kijken hoe ze werkten. Op gewoon papier werken ze niet zo prettig en hierna heb ik ze niet meer aangeraakt. Hierna kregen ze ook nog vier verschillende pakken met 12 stiften uit eenzelfde kleurgroep. Ik heb ze allemaal gekocht en ben ze uit gaan proberen. Op YouTube volg ik veel artchannels en veel artiesten gebruiken Copic markers (ook alcohol markers) en deze stiften zijn behoorlijk prijzig… En ik als hobby-ist vond het niet nodig om zoveel geld te besteden aan stiften. Dus… ik ging de stiften van de Action proberen.

Ten eerste: om goed gebruik te kunnen maken van deze stiften heb je kwalitatief goed papier nodig. Ik gebruik zelf 250 grams Canson illustratie papier. Het papier heeft een gladde textuur en is daardoor geschikt voor het werken met markers.

twinmarkers4

De stiften hebben twee punten, een zogenaamde chisseltip, een brede kant, en een fijne kant waarmee je dunne lijnen kunt trekken. Ze zijn vierkant van vorm en liggen hierdoor iets minder lekker in de hand, naar mijn mening. Maar het voordeel hiervan is dat ze erg gemakkelijk op te bergen zijn, zeker als je de verpakking (hebt) bewaard waar ze in verkocht werden. De zwarte uitvoering vind ik wel erg mooi.

twinmarkers5

Als eerste heb ik een kleurenkaart gemaakt, om snel de juiste kleur te zoeken wanneer ik ga tekenen. Omdat ik eerst de sets van drie heb gekocht en hierna de sets van 12, heb ik een aantal kleuren dubbel. Het handige aan de stiften is dat je de kleur op de dop kunt zien en dat elke kleur een eigen code en naam heeft.

twinmakers1

Zelf vind ik dat niet alle kleuren even goed overeenkomen met de kleur die de dop aangeeft. Ook hiervoor is de kleurenkaart erg handig, want hier zie je de exacte kleur die de stift heeft. Op de foto hierboven is ook duidelijk het verschil tussen de brede en smalle kant van de stift te zien.

Al met al zijn met de stiften leuke effecten te maken. Dit komt omdat ze een basis hebben van alcohol en hierdoor goed te mengen zijn, zonder dat de stift de kleur opneemt van het papier. Hierdoor blijft de kleur van de stift accuraat.

twinmarkers2twinmarkers3

 

 

 

 

 

 

 

Dus, mocht jouw Action deze stiften nog in het assortiment hebben, koop ze snel en ga experimenteren!

Geef een reactie

