How to… stickers maken (2)

Een tijd geleden schreef ik al over hoe ik zelf mijn stickers maak en ze uitprint op etikettenpapier. Deze post is en blijft een populaire post. Ondertussen heb ik een hele verzameling stickers gemaakt en deze gebruik ik nog bijna dagelijks. De laatste tijd ben ik ook aan de slag gegaan met mijn art-supplies om op een andere manier stickers te maken. Zelf vind ik deze methode erg leuk en wil hem dan ook graag met jullie delen, zodat je ideeën op kunt doen.

Stickers maken 1.png

Zoals zoveel van ons planner-girls, heb ook ik een grote verzameling met allerlei spullen die je in je planner kunt gebruiken. Stickers heb ik in overvloed, maar een enkele witte label-sticker vind ik zelf niet zo leuk. Wel gebruik ik ze graag om op te leuken en zo eigen stickers te maken. De labels koop ik bij Primera (het ligt er eigenlijk maar net aan welke grootte je wilt hebben). De gekleurde labels vond ik bij de Zeeman. Zelf houd ik helemaal niet van roze en lichtgeel, dus heb ik deze kleuren veranderd.

Stickers maken 2.png

Naast labels heb je ook spullen nodig om je stickers mee te maken. Zelf gebruik ik heel graag de gouden ecoline die ik kocht bij de Pipoos. Dit maakt een simpele witte label al gauw een stuk chiquer. Ook de TwinMarkers van de Action (niet meer te koop helaas) gebruik ik veel als achtergrond. Ik heb ontdekt dat de GG3 (Green Grey) en de ZIG clean color (lichtgrijs) erg goed samen werken om een marbel-effect te creëren. Je kunt natuurlijk eindeloos blijven experimenteren met verschillende materialen, maar ik gebruik deze materialen het liefst.

Stickers maken 3.png

En zo ga ik aan de slag en creër ik de stickers zoals je hierboven ziet. Ik heb een heel sterk kleurenschema waar ik van houd. Grijstinten, blauw, lichtgroen en goud springen hier dan ook uit. Ik maak zowel functionele als beschrijfbare stickers, zodat ik genoeg keus heb wanneer ik aan het plannen ben.

Stickers maken 4.png

En zo ben ik vandaag bezig geweest met bovenstaand setje te maken. Simpel en snel gemaakt! Deze labels heb ik vorige week meegenomen, het is een maat die ik nog niet eerder geprobeerd heb, dus ik ben erg benieuwd wat ik ervan vind.

stickers-maken-5

 

Ik gebruik mijn stickers voor belangrijke afspraken of dingen die ik wil dat uit het oog springen, om ze niet te vergeten. Zoals je al eerder hebt kunnen lezen, ben ik niet van pretty-planning, maar is mijn planner voor functioneel gebruik. Je zult geen hele pagina’s vol met stickers vinden, maar met mate door mijn planner heen.

One thought on “How to… stickers maken (2)

Geef een reactie

