Pastelmarker Review

Markeerstiften zijn ontzettend handig, maar die nuon kleuren vind ik toch wel zo lelijk. Zelfs de blauw (ja, echt…). Ik was zo ontzettend blij toen ik de pastelmarkers van Frixion bij scrapdelight vond! Ik heb er gelijk drie gekocht. Drie dezelfde ja, want stel je voor dat ik zonder kom te zitten. Mintgroen, mijn lievelingskleur.

Bij mij in de stad hebben ze een geweldige boekhandel, waar ze van alles verkopen. Van washitape tot Moleskinde. Van Filofaxvullingen tot Stabilo markeerstiften. En een maand geleden lagen daar ineens pastelmarkeerstiften bij! Gelijk heb ik de mintgroene meegenomen om te proberen. Omdat ik de Frixion marker gewend was (heel erg licht) vond ik die van Stabilo in het begin helemaal niet mooi. Maar uiteindelijk ben ik ook deze marker gaan waardern.

Hieronder een side-by-side vergelijking, waarbij ik eerst met pen heb geschreven en daarna de markeerstift heb gebruikt en daaronder precies andersom.


Allereerst is heel duidelijk het verschil te zien tussen de twee markeerstiften. De Frixion is erg licht en zie je bijna niet. De Stabilo is veel meer aanwezig. Bij de Stabilo merk ik ook na direct gebruik dat de pen wordt uitgesmeerd. Ondertussen weet ik dat en wacht ik even nadat ik heb geschreven.

Van beide stiften zijn er een heleboel kleuren. Het ligt er dus maar net aan of je de zachtere, of meer aanwezige kleuren zoekt.

Geef een reactie

