Plan with me (FiloFax)

Zondagavond, vrijdagavond voelt nog maar een uur geleden. Ik heb voor het eerst in lange tijd een zondag zonder afspraken gehad, de dag helemaal voor mij, mijn vriend en onze hond. En zo’n dag vliegt altijd voorbij. Tijd om me voor te bereiden op de komende werkweek, in bed natuurlijk. Een NetFlix-serie op de achtergrond en mijn Fossiltas met plannerspullen naast me.

Als eerste pak ik mijn bulletjournal erbij en maak ik een wrap it up! lijst onder mijn weekendlijst. Hierin schrijf ik alle taken die de voorgaande week niet afgerond zijn bij elkaar. Zo blijft het voor mij overzichtelijk. De taken die op de eerdere dagen staan, streep ik door.


Hierna ga ik over naar mijn FiloFax en mijn digitale agenda (in deze afenda staan alle schoolagenda’s, mijn werkuren, mijn vriend zijn agenda en verjaardagen en feestdagen). Ik bekijk alle afsprken of ze nog kloppen en pas eventueel aan. Er staan een aantal afkortingen in mijn agenda, zoals de P op dinsdag. Dit betekent dat ik op die dag een half uur pleinwacht heb. Ik zou dit elke week op kunnen schrijven, maar die P is net zo duidelijk voor mij en bij mij op school worden er zo goed ls geen afspraken tussen de middag gepland. Bij speciale afspraken (zoals de LadiesNight met mijn moeder op woensdag) plak ik een sticker. Ook is er een afspraak op vrijdag / zaterdag geschreven op een stickynote, omdat ik nog niet weet op welke dag we dit gaan doen.


Hierna ga ik naar de volgende bladzijde, waar ik dagspecifieke taken opschrijf. Ik vul mijn mealplanning in (beginnend op een zaterdag, omdat ik dan een grote boodschappentrip heb). Ik plan altijd een week van tevoren in en snijd op zondag voor drie dagen groenten en vlees, als dit kan. De vrijdag blijft nog even leeg, want ik weet nog niet of we die dag gaan wokken. Ook vul ik het Zoey-schedule in. Zoey is onze hond en heeft elke dag een oppasser, omdat mijn vriend en ik allebei hele dagen werken. Wij bogfen dat onze families ook zo dol zijn op onze hond en met alle liefde op haar willen passen. Ook check ik nog alle taken en of ik dingen ben vergeten.


En dan ben ik klaar. Mijn lessen heb ik afgelopen vrijdag al voorbereid, dus ik kan morgen zo aan de slag! 

Geef een reactie

