Bulletjournal: i.c.m. plannerpagina’s

Zoals je hebt kunnen lezen in mijn vorige post, gebruik ik sinds kort een bulletjournal voor binnenkomende informatie. Ook gebruik ik een personal FiloFax voor al mijn afspraken. Omdat ik als juf werk heb ik een academische kalender bij me, omdat afspraken al vroeg van tevoren worden ingepland én omdat er gewoon heel veel afspraken zijn. Deze combinatie werkt op dit moment voor mij perfect, maar hoe gebruik ik deze combinatie dan?

In mijn FiloFax heb ik een week op een pagina met daarnaast een lege ruitjespagina voor waar ik het ook voor nodig heb. Deze pagina heb ik dit jaar al voor verschillende dingen gebruikt: als wekelijkse lijst van taken (ik raakte hiermee het overzicht kwijt of kwam ruimte te kort en dan moest ik weer een nieuwe bladzijde pakken waarop een halve bladzijde werd gebruikt, zonde van het papier!), een cleaningschedule (zaterdag is mijn grote schoonmaakdag, want alle andere dagen werk ik volledig. Tussendoor maak ik ook wel schoon, maar de grote dag is op zaterdag. Dat weet ik uit mijn hoofd ook wel), een habittracker (al mijn habits zijn routines en zette ik dus kruisjes voor iets wat ik toch al deed…). Ik kreeg het gevoel dat deze pagina voor mij dus niet optimaal werd benut.


Nu had ik dus weer een nieuw probleem: wat te doen met deze pagina. Vorige week heb ik geprobeerd om de belangrijkste taken op te schrijven vanuit mijn bulletjournal. Dit vond ik erg slordig, alles stond door elkaar en het had eigenlijk niks met mijn planning te maken. Voor deze week probeer ik nu om taken die op een bepaalde dag uitgevoerd moeten worden op te schrijven. Ik heb dus mijn dagen verlengd op de tweede pagina en daar komen die taken. Dit was namelijk wel een minpuntje dat ik tegenkwam in mijn bulletjournal. Alle taken staan er wel, maar sommige taken moeten ook op een bepaalde dag uitgevoerd worden. Daar had ik geen ruimte voor.

Geef een reactie

