Review: Panduro Brush Marker

Iedereen is helemaal gek op de Tombow Brush Markers. Wat een hype, iedereen heeft ze, spaart alle kleuren en oh wat werken ze geweldig! Ik zou het niet weten, ik heb ze niet. De eerste googlepagina die ik bezoek laat mij zien dat één stift €4,95 kost (wellicht zijn er goedkopere winkels, dat weet ik niet). Nu vind ik dat kwalitatief goed materiaal ook best wat mag kosten, maar ik heb gewoon nog nooit met deze markers gewerkt en weet dus niet of ze het geld waard zijn. Als ik alle verhalen en filmpjes moet geloven, dan denk ik van wel! Zelf ben ik er nog niet klaar voor om geld te besteden aan Tombows. Ik wil altijd eerst onderzoeken voor mezelf of ik ook echt gebruik ga maken van dure materialen. Of ze niet na een keer gebruik in de kast belanden en dus eigenlijk weggegooid geld zijn.

Zo vond ik op de Pipoos website (ze zijn ook verkrijgbaar in de winkels) de Panduro Brush Markers. Panduro is een kwalitatief goed, Scandinavisch merk. Toen ik de set bestelde, waren ze (denk ik) in de aanbieding, want ze kostten op dat moment €9,99 voor een set van 8 markers. Nu hangen ze in de winkel voor €13,99. Ook al had ik toen vier euro meer moeten betalen, dan had ik dat ook gedaan.

Ze hebben mooie pastelkleuren, zelfs ik vind de roze stiften (ik haat roze.) niet lelijk. De stiften zijn mooi ontworpen en liggen lekker in de kant. Ze hebben een flexibele brush kant, die stevig aan de punt blijft. Na een aantal keren wordt de tip flexibeler en werkt de stift iets makkelijker. Aan de andere kant zit een fineliner. Handig als je andere letters tussendoor wilt maken.

Op deze foto heb ik van alle kleuren beide kanten gebruikt en het woord hello geschreven. Ik vind de kleuren erg mooi en niet te opvallend. De stiften werken lekker en liggen goed in de hand. Ik vind ze het geld zeker waard. Nu nog bedenken of ik ook aan de Tombows ga… we zullen zien 😉

Geef een reactie

