Wrap it up!

Ja, het einde van maart is alweer in zicht! Wat gaat de tijd toch ongelooflijk snel. Ook voor deze maand heb ik weer free printables die je mag gebruiken naar eigen wens en inzicht.

March – Monthly Review

April – Monthly Goals

April – Habit Tracker

Wat doe ik nog meer aan het eind van de maand?

Een nieuw maandoverzicht maken voor de volgende maand (dus begin april maak ik een maandoverzicht voor mei). Van een maandoverzicht hoef ik niet alles in mijn agenda te hebben, dus maak ik maar een maand per keer. Vooruit plannen doe ik op mijn weekpagina’s.

Ik kijk terug op de doelen die ik gesteld had. Heb ik ze behaald, waarom wel of waarom niet. En hoe ga ik ervoor zorgen dat ik verder kan met mijn doelen?

Ik stel doelen op voor de komende maand. Hierbij gebruik ik mijn jaarlijkse doelen en kijk ik wat ik deze maand wil bereiken. Niet teveel, want dat houd niemand vol. Je moet reëel blijven en krijg je meer gedaan dan je gepland had, dan is dat mooi meegenomen!

De habittracker gebruik ik zelf niet meer. Ik heb het hier in een eerdere blogpost over gehad. Het was voor mij meer iets wat ik moest doen. Dat betekende dat ik voor mijn planner werkte. Mijn habits zijn gewoontes en ik heb gewoon geen tijd om van mijn al routinematige gewoontes elke dag een kruisje te zetten dat ik ze gedaan had. Wel gebruik ik habit-tracker stickers (een freebie ook bij een eerdere blogpost)  wanneer ik een nieuwe gewoonte wil inslijpen.

Ik check mijn digitale agenda voor werkafspraken. Welke belangrijke afspraken komen eraan? Zijn er bepaalde weken (CITO-weken, themaweken) waar ik rekening mee moet houden? Dit doe ik zeker aan het begin van een maand, maar ook tussendoor.

Geef een reactie

