Project planning

De komende tijd staan er nog drie werkweken (met een lang paasweekend) te wachten, maar voor je het weet zijn die voorbij en dan zijn er twee weken meivakantie! Hartstikke leuk hoor, die leerkrachtenbaan met 12 weken vakantie! (Oftewel: ik neem mijn overuren op en werk de halve vakantie gewoon mijn achterstallige administratie weg). En ja, dan houd ik ook nog een paar dagen vrij! En de dagen zijn veel minder hectisch, ik kan een keer thuis werken en heb veel tijd voor de hond!

Nu heb ik een aantal ook niet-werkgerelateerde projecten op de planning staan die ik graag vooraf grofweg ingepland heb. Dus ben ik nu bezig met een preofplanning te maken. Ik bedenk welke stappen er moeten worden ondernomen om op een bepaalde dag verder te kunnen (afhankelijk van de vrije dagen van mijn vriend).

De week voor de vakantie staat ook op deze proefplanning, omdat er bepaalde taken zijn die voor de vakantie gedaan moeten worden. Allereerst vul ik dagen in die mijn vriend vrij is. Daarna vul ik de afspraken in die al vast staan. Zodra dit ingevuld is, weet ik welke beschikbare tijd / dagen er over blijven om projecten te plannen.

De projecten die ik in moet plannen:

  • Het dakterras gaan we oppimpen. Na iets meer dan een jaar in ons geweldige huis te wonen, wordt het tijd om het dakterras zonklaar te maken. Zodat we niet alleen in de tuin kunnen barbequen, maar ook op het dakterras. #prioriteiten
  • Er staat iets leuks op mijn blog te wachten medio mei! Wat dat is ga ik nog niet verklappen, maar….houd de blog in de gaten!
  • Werkgerelateerde projecten en administratie moeten worden ingepland. Dit kan waarschijnlijk pas de week voor de vakantie, omdat ik dan precies weet welk werk er nog gedaan moet worden.
  • Vakanties staan bij mij gelijk aan de grote schoonmaak. Elke vakantie is er minimaal een dag waarin ik echt heel grondig schoonmaak. Ook deze taken moeten worden ingepland.

Dus: daar ga ik weer, lekker plannen. Maar ik word er lekker rustig van, want zo creëer ik rust in mijn hoofd!

Geef een reactie

