Functional Planning: Stempels

Ik heb een heleboel stempelsets en die gebruik ik ook vaak. De ene keer gebruik ik ze in mijn FiloFax, dan weer een tijd niet. Op dit moment gebruik ik ze op mijn eet-tracking-pagina’s en in mijn blogplanner. Het merendeel van de stempels die ik bezit zijn functioneel van aard. Ik heb ook decoratieve stempels, maar die gebruik ik een heel stuk minder.

Veel sets zijn van studioL2e. Toen Scrobby nog bestond, kocht ik daar mijn eerste set, de plan-it set. Ik was gelijk verkocht! Wat een verschil in kwaliteit met andere stempels. Ze zijn plakkeriger, waardoor de inkt beter op zijn plek blijft zitten en je een goede stempelafdruk krijgt. En dan ben ik best bereid om wat meer te betalen. Ik heb de sets van de studioL2e website gekocht. Bij de eerste bestelling hoefde ik geen douanekosten te betalen, maar bij de tweede bestelling wel. Zo werden de stempels wel heel erg duur en sindsdien heb ik er niet meer besteld. Ik heb ook wel aardig wat sets nu. Ook heb ik stempels van de Action, die zijn decoratief van aard.

Plan it en List it


Deze sets gebruik ik het meest. Er zitten hele handige woorden bij die je als kopjes kunt gebruiken, lijstjes om zelf te maken en nog wat andere functionele dingen.

Iconic

Bij de Plan it en List it sets zitten al een paar icons die handig zij. Om te gebruiken, maar ik miste er nog een aantal. Bij de Iconic set heb je veel keus en ze zijn niet te groot, waardoor ze ook makkelijk te gebruiken zijn in mijn week op een pagina. Ook zijn ze handig om zelf stickertjes mee te maken, door ze te stempelen op kleine etiketten.

Boxes

Deze sets gebruik ik om bepaalde afspraken in het oog te laten springen, als achtergrond voor een bepaalde kop of afspraak of om er zelf een sticker of pageflag van te maken. Er zitten verschillende patronen bij, waardoor je eindeloos met kleuren kunt variëren.

Woorden


Om makkelijker zelf indelingen te maken op mijn inserts heb ik ook een aantal verschillende woordensets gekocht. En ja, er zitten woorden bij die ik ook al op andere sets heb staan, maar ook een heleboel woorden die voor mij goed bruikbaar zijn. 

Pipoos


Ook bij de pipoos hebben ze een functionele stempelset. Je kunt hem zelfs in een personal sized planner stoppen, de gaten zitten er al in! Wel merk ik dat deze stempels van een mindere kwaliteit zijn en de inkt niet zo goed verspreid over de stempel. Maar, het is een leuke set die ik erg veel gebruik voor een goede prijs! Ik betaalde er acht euro voor.

Stempelbenodigdheden


Om te stempelen met clearstamps heb je een acrylblok nodig om de stempels op te plakken. Ik heb verschillende maten, maar de op de foto getoonde gebruik ik het meest, de meeste stempels passen hier namelijk op. Je kunt deze kopen bij knutselwinkels en de beokenvoordeel heeft ze volgens mij ook. Ook heb je natuurlijk inkt nodig. Ik heb verschillende soorten en kleuren en vind ze allemaal fijn werken. Wel laat de ene inkt meer vlekken achter op de stempels dan de andere inkt. Het is daarom ook bekangrijk om direct na het stempelen je stempel schoon te maken. Hier gebruik ik toetenboeners (babydoekjes) voor.

Geef een reactie

