Raskog: Setup

Sinds anderhalve maand heb ik (ook) een Raskog van de Ikea. Na heel lang te hebben getwijfeld heb ik besloten er toch een te nemen. Ik heb een knutsel-/studeerkamer op zolder, maar zit daar bijna nooit. Ik vind het gezelliger om beneden bij de hond te zitten. Ik was het ondertussen wel heel erg beu om spullen heen en weer te slepen en in de woonkamer op alle mogelijke plekken spullen te hebben (uit het zicht) zonder enige vorm van organisatie.

Raskog 1

Ja, mijn Raskog is heel vol, maar wel heel georganiseerd. Alle soorten materialen hebben hun eigen plek. Ik heb veel verschillende papieren interesses en die zijn allemaal vertegenwoordigd in mijn Raskog. De zwarte mandjes kocht ik als organisatiesysteem bij de Action en er passen er precies twee naast elkaar. Voor (of achter) is nog wat ruimte om spullen tussen te stoppen.

Op de foto kun je al goed zien welke spullen er zijn. Bovenaan staan markers en verfspullen (ja, mijn markers staan rechtop. Ze worden regelmatig gebruikt en omgedraaid), in het midden tekenboeken en tekenmaterialen en onderaan plannerspullen zoals stickers, stempels, washi-tape en sticky notes.

In het schema hieronder heb ik nog wat gedetailleerder beschreven wat er allemaal in zit. Ik gebruik mijn Raskog bijna dagelijks. Soms ben ik doordeweeks te moe of heb ik nog werk te doen. In het weekend staat hij altijd in de woonkamer. En wanneer ik hem op wil ruimen, rijd ik hem zo de voorraadkast in en is alles netjes opgeruimd en bij elkaar!

Raskog2.png

Geef een reactie

