The 100 day project (dag 1)

Gisteravond zat ik op Instagram te browsen en zag ik de volgende hashtag: #100daysofartjournaling. Het zag er allemaal supergaaf uit en ik was gelijk nieuwsgierig. Dus ben ik gaan zoeken en kwam ik uit op The100dayproject. Het idee is dat je zelf een project kiest om 100 dagen aan te werken, startend op 4 april. De startdatum is mij helaas niet gelukt, maar ik ben wel van plan om dit project te gaan volgen en mee te gaan doen!


Mijn plan is dus om elke dag het getal te tekenen van het aantal dagen dat ik bezig ben en dit getal op een andere manier, met andere materialen ga versieren. Ik werk in een Moleskine Cahier Blank notitieboek en gebruik materialen van permanente markers, tot waterverf en alles wat ik maar wil gebruiken. Ik ben zojuist begonnen aan dag 1 en wil vanmiddag dag 2 gaan maken. Gelukkig loop ik maar een dag achter.


Als techniek heb ik zendoodle gebruikt. Het is een rustgevende, therapeutische vorm van tekenen, omdat je telkens dezelfde vormen herhaald. Deze manier van tekenen doe ik nu al een aantal jaar en mijn stijl heeft zich gevormd van wat je hierboven ziet, naar dieren.


Ik heb de volgende materialen gebruikt:

  • Een Aristo 0.5 mm vulpotlood met een 2B vulling
  • Artline watervaste permanent pennen in 0.05, 0.2 en 0.4 mm
Geef een reactie

