Mijn bullet journal: first impression

Op FaceBook werd gevraagd of er mensen waren die het nieuwste boekje van BBNC uitgevers wilden testen. Het boekje heet mijn bullet journal en er waren ontzettend veel reacties voor de twaalf exemplaren die als tester weg zouden worden gegeven. Vorige week vrijdag zijn de winnaars gekozen en daar zat ik bij! Supergaaf natuurlijk. En gisteravond toen ik thuis kwam was het zover: het boekje lag in de bus! En oh, wat ie ie mooi!

De cover is een mix tussen papercover en een hardcover. Hij is voor een papercover net wat te stevig. Het design is erg mooi en goed afgewerkt aan de binnenkant. Het papieren flapje zit er los omheen gevouwen, dus kun je er makkelijk afhalen. Op de cover zelf staat niet het grote mijn bullet journal logo. De print loopt dus ononderbroken door. De kaft steekt iets uit ten opzichte van het papier. Het is een dik boekje met dun papier, dus je krijgt behoorlijk wat schrijf- / tekenruimte. Het boekje heeft drie bookmarkers in de kleuren zwart, paars en groen. Ik ga ervan uit dat de kleuren zijn gekozen bij het design. Het boekje is namelijk uitgegeven in vier verschillende designs.

Er zit een instructieboekje bij met tips en voorbeelen. Een aantal van deze pagina’s hebben ze al voorgedrukt in je bullet journal. Hier komt later nog een blogpost over. In totaal zijn er zes pagina’s gebruikt en de rest van de inhoud kun je zelf invullen en indelen! Het instructieboekje is los uit te nemen uit de bullet journal. Het is een dun boekje, dus je kunt het er ook makkelijk in laten zitten voor als je inspiratie zoekt. In het boekje wordt uitgelegd wat een bullet journal is, welke voordelen er zijn, welke materialen je nodig hebt, welke termen er zijn , de legenda wordt uitgelegd en als laatste krijg je tips om aan de slag te gaan. Heel handig voor de mensen die nog niet zo in de plannerwereld zijn opgeslokt.

Voor de rest bestaat het instructieboekje uit paginavoorbeelden, indelingen en modules. Je vindt er een index, toekomstlog, maandlog, weeklog, daglog, jaarkalender, verjaardagen, doelen en skills. Heel handig voor als je een pagina-indeling zoekt ter inspiratie. Als laatste bevat het boekje voorbeelden van verschillende decoraties. Ze zijn eenvoudig om na te tekenen, maar je kunt ook het boekje onder je pagina schuiven en de decoratie overtrekken. Je krijgt voorbeelden van decoraties, quotes, lintjes, dividers, borders, arrows en elementen. Op de achterkant van het boekje staan nog meer paginaideeën.

Zoals ik al eerder zei krijg je zes voorbeeldpagina’s met een licht voorgedrukte titel of indeling. Hierna bestaat de rest van het boekje uit dotted pagina’s. En dat zijn er een heleboel! De stippen staan 5 mm uit elkaar. Dit is een perfecte afstand en wordt in veel andere boekjes ook gebruikt. Al met al vind ik het een heel mooi boekje met meer dan voldoende ruimte om in te schrijven! Op de blog wil ik het niet alleen houden bij een first impression, maar wil ik nog meer posts over dit boekje plaatsen en jullie op de hoogte houden van mijn bevindingen en vorderingen.

Deze posts wil ik sowieso nog schrijven:

  • Een pentest pagina
  • De voorbeeldpagina’s
  • De bullet journal in gebruik

Wil je nog meer weten of nog een andere post lezen? Stuur een berichtje of een mailtje!

3 thoughts on “Mijn bullet journal: first impression

Geef een reactie

