Focus: Plan with me (doelen)

In de vorige post sprak ik over focus aanbrengen en opnieuw je doelen bekijken. Ook bij mij waren mijn doelen iets weggezakt. Voor volgende week heb ik een paar (werk)projecten staan waarvoor ik subdoelen in moet gaan plannen en persoonlijke doelen waar ik aan wil gaan werken.

Allereerst mijn weekplanning met afspraken. Deze staan altijd op de linkerbladzijde. Ik heb een week op twee pagina’s met een notitiepagina aan de rechterkant. De afspraken worden opgeschreven wanneer ze gemaakt worden, dus vaak zijn ze niet chronologisch. Dat vind ik geen probleem. Nu bekijk ik welke afspraken of tijdsruimtes ik nog in wil plannen.

Werkgerelateerde afspraken


Deze week zijn er twee vergaderingen: een teamvergadering en een bouwvergadering. Voor de teamvergadering hoef ik deze keer zelf niks voor te bereiden, maar er zijn wel een aantal extra spullen die ik mee moet nemen: mijn laptop (want ik moet notuleren) en het boek Teach Like a Champion. Voor de bouwvergadering moet ik wel zelf iets voorbereiden: kleuterbouwverlenging. Dit plan ik de dag voor de bouwvergadering in.

De volgende week is er een lentefeest dat ik samen met een collega organiseer. Deze week zorgen we dat de puntjes op de i staan. Op maandag zetten we een speurtocht uit (die plan ik in) en op donderdag sturen we materialen naar de collega’s voor een groepsindeling. Omdat dit maar een korte taak is, plan ik die niet in, maar schrijf ik op mijn dagelijkse to-do lijst.


Persoonlijke doelstellingen

Ik heb vijf doelen opgesteld aan het begin van het jaar. Een aantal van deze doelen gaan goed en zijn routines geworden. Daar besteed ik minder aandacht aan. Een aantal andere doelen moet ik wel aandacht aan blijven besteden om mezelf te motiveren. Voor de komende week werk ik aan deze doelen:

  • Met regelmaat posten op mijn blog. Ik plan op zaterdag tijd voor mezelf in om posts te schrijven voor de komende week. Doordeweeks heb ik daar te weinig tijd en / of puf voor.
  • Gezond eten en mijn streefgewicht bereiken. Hiervoor maak ik een aparte pagina waarop ik schrijf wat ik gegeten heb, welke punten daarbij horen, hoeveel ik gedronken heb en hoeveel punten ik die dag totaal op heb. Dit dieet werkt voor mij heel goed en is goed vol te houden en ik ben al een heleboel kilo’s kwijt! Ik moet alleen weer de motivatie vinden om weer streng te zijn voor mezelf.

Geef een reactie

