Mijn BulletJournal: PenTest

Nadat ik mijn blogpost over mijn bulletjournal heb geplaatst, is mijn blog en mijn facebookaccount min of meer ontploft. Hiervoor wil ik jullie allemaal bedanken! Fijn om te horen dat mensen mijn schrijfstijl en berichten leuk vinden!

Ook werden er vragen gesteld over het boekje. De meest gestelde vraag was of ik een pentest wilde doen. Logisch natuurlijk, want iedereen wilt weten of je je favoriete pennen en markers kunt gebruiken! Dus ik heb zoveel mogelijk pennen en markers bij elkaar gezocht die veel worden gebruikt en goed verkrijgbaar zijn. De enige soort pen die ik niet heb getest zijn felt-tip pennen (Stabilo en Staedtler). Deze pennen heb ik ook, maar ben ik eigenlijk vergeten tijdens de test. Dus als je nog wilt weten hoe deze reageren op het papier, laat het dan even weten en dan zal ik die ook nog testen!

Ik heb een van de laatste bladzijden van het boekje gepakt om te testen. Ik gebruikte bulldog-clips om de papieren vast te houden, want het boekje is nog nieuw en blijft (nog) niet zo goed open liggen. Ik heb categorieën gemaakt en de pennen getest.

(Pigment) inktpennen

Als eerste testte ik de pigment inktpennen. Veel van deze pennen worden wereldwijd voor bulletjournaling gebruikt. Ze werken prettig en zijn te gebruiken met markers, omdat het permanente inkt is. Mijn favoriet hiervan is de Artline inktpen. Deze gebruik ik om te tekenen. Ik vind het zwart van deze pen mooi zwart. Veel andere pennen hebben een grijze toon. Faber Castell pennen geven het meeste schaduwen op de andere kant van het papier af.

Gelpennen

Zelf schrijf ik het liefst met gelpennen. Ze glijden lekker over het papier en werken vloeibaar. Ik gebruik het liefst een hele dunne punt, dus ik heb ook pennen met dunne punten getest, oplopend in dikte.

Markeerstiften en brushpennen

Ook hier heb ik geprobeerd zoveel mogelijk verschillende merken te testen. Ik ben niet in het bezit van Tombow brush pennen, maar de Panduro Twin Brush Pennen zijn erg vergelijkbaar. De Ecoline Brush pennen zijn heel erg nat in gebruik, dus ik ben erg benieuwd of deze doordrukken.

Grand reveal

Zoals je kunt zien komen alle pennen en markers goed door de test, behalve de TwinMarker van de Action. Maar dit is ook logisch, omdat dit een marker is op alcoholbasis die op speciaal papier gebruikt moeten worden. Geen van de pennen en markers drukken door, maar ze geven allemaal een schaduw aan de andere kant. De ene wat meer dan de ander. Nu ben ik heel benieuwd hoeveel je hiervan gaat zien na het schrijven op beide pagina’s. Ik denk dat je je favoriete pen sowieso kunt blijven gebruiken. Ik ga met verschillende pennen verschillende spreads maken die ik ook in blogposts zal laten zien.

5 thoughts on “Mijn BulletJournal: PenTest

  1. Dank je wel,voor de uitgebreide pentest. Voor mij drie conclusies: mijn gelpennen zullen het prima doen in het boekje, de ecoliners van Action ga ik niet kopen en ik wil het boekje. NU!! 😀
    Heel veel plezier met je BuJo en een fijn weekend!

  2. Ik kon niet wachten op de pentest en heb hem op hoop van zegen gekocht, mijn PITT Artist pen in maat S kan ik mooi blijven gebruiken. Joepie!

  3. Hoi, de Panduro brush pennen, weet jij misschien waar ik ze kan kopen?
    Via internet kan ik ze lastig vinden.

    Heel handig inderdaad jouw pentest!

Geef een reactie

