Mijn bulletjournal: Monthly Spread

Ik ben bezig geweest met spreads te maken in het mijn bulletjournal boekje. Tijdens het maken van deze spreads merk ik dat ik ineens niet meer weet hoeveel dagen er in een week zitten (erg jammer, twee bladzijden gebruikt en toen ik klaar was kwam ik erachter dat ik zes dagen voor een week had getekend…), kan ik dit probleem nu creatief oplossen (plek nodig voor projecten? Die heb ik al!) En merk ik dat het boekje moeite heeft met open blijven liggen. Dit komt waarschijnlijk door nieuwigheid en omdat ik aan het begin van het boekje schrijf, dus ik houd jullie op de hoogte van de vorderingen.

Voor mijn spread heb ik gebruik gemaakt van hokken voor de dagen van de maand in een lichtgrijze kleur. Ik wilde eens wat anders proberen dan zwart, waar ik normaal altijd naar grijp. Ik weet nog niet of ik dit prettig vind, maar dat kan ik voor de volgende maand altijd veranderen. Dat is het fijne aan een bulletjournal: je doet wat jij zelf wilt! Naast de maandlayout heb ik een gedeelte van het papier leeg gelaten. Ik wilde hier drie hokken tekenen met verschillende kopjes. Een hok voor taken die in deze maand moeten worden uitgevoerd, een hok voor maandelijkse huishoudelijke klusjes en een hok voor memory-keeping. Alleen ben ik hier nog niet helemaal zeker van… Zodra ik een besluit heb genomen, laat ik het aan jullie zien!

Ik heb niet heel veel materialen gebruikt. Ik houd van een simpele, functionele planning en dat zal ik ook toepassen in mijn bullet journal. Ik maakte gebruik van de Stabilo stiften voor de lijnen en dagen van de maandkalender, samen met mijn Muji inklapbare liniaal (erg handig!). De Ecoline brush pen gebruikte ik voor de titel. De Panduro Brush Marker gebruikte ik voor vrije dagen. De Sakura Pigma Brush Pen gebruikte ik voor belangrijke dagen, om ze op te laten vallen. En de Pentel Slicci pen gebruikte ik om te schrijven.

Het papier schrijft fijn en is lekker glad, zodat je pen prettig over het papier glijdt. Wel merkte ik bij de Ecoline Brush Marker dat het papier moeite heeft met vloeibare (water)verf. Het papier gaat snel bobbelen. Ik ben benieuwd wat er gebeurd als ik meer waterverf op een pagina gebruik.

Geef een reactie

