Handlettering: materialen en voorbeelden

Zelf ben ik graag creatief bezig. Het begon met zentangle (maar dan net ietsje anders) en is verder gegroeid naar het tekenen van dieren op een artistieke manier. Het geeft me rust en laat me ontspannen. In de loop der jaren ben ik steeds meer mijn eigen stijl gaan ontwikkelen en steeds meer professionele materialen gaan verzamelen. Per toeval kwam ik op FaceBook een filmpje tegen over handlettering, ik denk dat dit zo’n twee jaar geleden was. Ik was onder de indruk, want deze meneer liet het lijken alsof zijn letters geprint waren, echt prachtig! Daarna ben ik zelf aan de slag gegaan en werd het handletteren ook populair in de plannerwereld.

Ik heb een artjournal waar ik regelmatig in journal. De ene keer documenteer ik een dag, de andere keer teken ik en een andere keer maak ik een quote. Ik ben dol op quotes van films en songteksten. Ik combineer verschillende materialen en technieken en heb vooral heel veel plezier in het creëren van mijn eigen kunstwerk. Hierbij wat voorbeelden die ik de laatste tijd heb gemaakt.

Welke materialen gebruik ik?

Ik maak gebruik van verschillende materialen. Ten eerste gebruik ik veel brushpennen. Ik heb de Pigma Brushpennen gekocht bij de Pipoos en deze zijn van het merk Sakura. Dit is een heel goed pennenmerk en zijn vooral bekend van hun gelpennen. De Panduro Brush Markers zijn vergelijkbaar met de Tombow Brush Markers. Ik heb een set met acht pastelkleuren. De Ecoline brushpennen zijn mijn favoriet. Ze zijn lekker sappig en goed te combineren met de potjes Ecoline inkt. Door de punt van de stift in een potje te dopen, kun je mooie effecten creëren. Ook gebruik ik Acrylverf. Dit is wat moeilijker hanteerbaar, maar is in veel verschillende kleuren verkrijgbaar en geeft een mooi gepigmenteerde kleur op het papier. Als laatste gebruik ik waterverf, voornamelijk mijn Winsor en Newton napjes. Ik gebruik hier een aquabrush bij of een hele fijne waterverfkwast.

Geef een reactie

