Plan with me: Blogplanner

Als je me nu een tijdje volgt, weet je dat ik gebruik maak van een aparte planner voor mijn blog. Ik heb al zoveel ruimte nodig voor werk en mijn persoonlijk leven, dat ik hier niet ook al mijn blogplanning tussen wil plaatsen. Ten eerste omdat ik de ruimte niet heb en ten tweede omdat ik dan door de bomen het bos niet meer kan zien. En ik ben niet het type dat gaat kleurcoderen, omdat dit niet bij mij past.

Omdat ik een redelijk aantal posts per week wil publiceren, zal ik ook vooruit moeten plannen. Als eerste heb ik voor een aantal weken een opzet gemaakt in mijn planner. Ik markeer gedeelten die ik wil gebruiken op de notitiepagina en ik heb al trackers gestempeld, zodat ik gelijk aan de slag kan.

Gaande de week krijg ik ideeën of wil ik vervolgen schrijven op eerdere posts. Deze schrijf ik op in het bovenste gedeelte van mijn notitiepagina. Ik heb ruimte voor zes posts en alle zes krijgen een nummer. Hopelijk heb ik de zaterdag voor de komende week mijn planning en ideeën rond, zodat ik ze kan gaan voorbereiden.

De posts staan nog niet in volgorde van publicatie. Aan de hand van het thema van de post en de frequentie van een bepaald type post, plan ik ze in de week in. Dit doe ik door het nummer van de post onder de dag te schrijven. Hiermee bepaal ik de volgorde. Die nummers blijven staan totdat ik de post heb geschreven, foto’s heb gemaakt en heb ingepland.

Op de notitiepagina heb ik ook een grote ruimte voor notities. Hier schrijf ik dingen op die ik zeker in bepaalde posts wil schrijven. De ene week staat hier heel veel informatie en heb ik nog een los blad nodig en de andere week staat hier bijna niks.

Op zaterdag plan ik tijd in om aan mijn blog te werken. Ik schrijf posts, maak foto’s en plan ze in. Ik krijg het niet voor elkaar om op de dag zelf de posts te schrijven, omdat ik hele dagen werk en vaak ’s avonds quality time met mijn vriend en hond heb, nog werk te doen heb of gewoon te moe ben om productief bezig te kunnen zijn. Nadat een post helemaal af is en ingepland is, schrijf ik de naam op de dag met daaronder een reminder om een bericht InstaGram en FaceBook te plaatsen.

Geef een reactie

