Teacher Plan With Me: laatste schoolweek

De laatste schoolweek begint morgen, want vandaag is het tweede paasdag en ben ik nog lekker vrij! Dit heeft ook invloed op de planning die ik maak voor de klas. Je hebt al vaker kunnen zien dat ik een eigen teacher planner heb gemaakt van discs en covers van de Happy Planner. 

Mijn eerste stap is het invullen van de afspraken die ik na schooltijd (of juist onder schooltijd) heb. Regelmatig hebben deze afspraken namelijk invloed op mijn dagplanning voor de klas. Nadat ik mijn afspraken voor de week heb opgeschreven, kijk ik welke dagen en lessen er uit vallen. Vaak zijn dit er geen, maar de laatste schoolweek (en eigenlijk heel april) zijn hectisch en zitten vol met speciale dagen, feesten en andere dingen. Ik kruis de lessen / dagen door die ik niet hoef te plannen. Deze week vallen er twee hele dagen uit en twee halve… Dat is behoorlijk veel.


Maandag hebben de kinderen en ik lekker een vrije dag, hier hoef ik dus niks voor te plannen. Dinsdag is de enige dag dat we een “normaal” rooster hebben. Op woensdag heeft groep 3 een kookochtend en hebben op die tijd dus geen lessen. Op donderdag wordt ons computersysteem op school omgezet en hebben we de hele dag geen internet. Ik ga samen met mijn onderwijsassistente en kinderen naar het park om de hele ochtend buiten les te hebben. Op vrijdag hebben we de KoningsSpelen en is er de hele dag geen les.

Geef een reactie

