Project Planning: Implementatie

Vorige week schreef ik over project planning. Een project is een serie taken om tot een bepaalde uitkomst te komen. Je kunt ook een printable vinden. In deze post kun je lezen hoe ik een project plan en implementeer in mijn FiloFax

Ik begin met een brainstorm over het project. Welke taken en informatie heb ik nodig of moet ik doen om dit project te kunnen afronden? Ik schrijf elke taak of elk stukje informatie op een aparte stickynote en die plak ik op mijn brainstorm. Dit zorgt ervoor dat ik een hiërarchie kan maken in de taken en informatie en dat ik er kan toevoegen wanneer dit nodig is.  Wanneer ik het idee heb alle taken en informatie compleet te hebben, vul ik de andere kant in.

Op deze kant van het papier werk in mijn project uit. Ik schrijf op waarom ik dit project wil afronden: BBQen in de tuin en gourmetten op het dakterras (prioriteiten stellen!), zodat ik weet waar ik naartoe werk. Ik schrijf op wat mijn start- en einddatum is.

Hierna vul ik subtaken en deadlines in. Ik arceer de deadlines om ze eruit te laten springen en probeer deze informatie zo chronologisch mogelijk op te schrijven. Tijdens het opschrijven van de taken kom je vaak al materialen tegen die je nodig hebt. Die schrijf ik in de kolom ernaast.

Als laatste schrijf ik relevante informatie op (dit heb ik afgedekt i.v.m. privacyredenen), zodat ik deze paraat heb wanneer dit nodig is.

One thought on “Project Planning: Implementatie

Geef een reactie

