FiloFax: nieuwe inserts

Als plannerfanaat ben ik in mijn vrije tijd bezig met YouTube filmpjes kijken, FaceBook lezen en berichten plaatsen en InstaGram doorscrollen. Al meerdere keren ben ik de inserts van Peanuts Planner Co tegen gekomen en elke keer was ik weer onder de indruk van de minimalistische uitstraling en de functionaliteit van deze inserts. Zo kwam ik ook gisteravond een InstaGram foto tegen van iemand die ik volg met een van deze inserts. Het zag er zo mooi en gestructureerd uit! Ik ben gaan kijken op het account van PPC en kwam via daar op haar hele leuke blog terecht. Het blog kun je hier vinden. Ook dit blog ziet er, naar mijn mening, heel mooi en minimalistisch uit. En op welk kopje viel mijn oog? Juist, op de freebies! Deze dame heeft hele mooie freebies klaar staan in verschillende formaten en ik heb de weekly foldout freebie uitgeprint voor de laatste 11 weken van dit schooljaar om uit te proberen.


De inserts zijn heel makkelijk dubbelzijdig te printen, uitsnijden, punchen en klaar! Helaas heeft mijn printer soms last met recht printen, maar als je je ogen dicht knijpt, zie je het bijna niet. De inserts zijn ongedateerd en kun je dus gebruiken wanneer jij wilt. In deze twee pagina’s zitten heel veel functionele gedeelten gestopt. Elke week begint met een habit tracker, voor elke dag een kleine box, een lange takenlijst die je ook in kunt delen per dag en aan de zijkanten twee uitvouwbare gedeelten met nog meer ruimte om dingen op te schrijven of te tracken! Deze insert is er ook in de variant zonder de uitvouwbare gedeelten, maar ik wilde graag deze proberen.


En nu ben ik gelijk begonnen met het invullen van deze inserts. Het leuke is dat ik nog steeds mijn bullet journal kan gebruiken om binnenkomende informatie op te schrijven en nu meer dan genoeg ruimte op de inserts heb om die informatie op de juiste plek weg te schrijven. Ik heb voor mezelf een indeling bedacht waarvan ik denk dat hij gaat werken. Maar zodra ik merk dat dit niet het geval is, kan ik dit ook heel makkelijk een week later veranderen. En dat is toch het leukste van plannen, uitproberen en op zoek gaan naar de dingen die werken voor jou! Het is een groot avontuur.

Geef een reactie

