Mijn planner-journey

English version below!

Na het behalen van mijn HBO diploma ben ik gelijk aan de slag gegaan als leerkracht basisonderwijs. Ik ben erg ambitieus en wil graag mijn zaken goed op orde hebben. In deze periode was ik ook nog bezig met een cursus boekhouden. Ik had dus genoeg te doen. Per toeval kwam ik mijn eerste FiloFax filmpje tegen en ik was gelijk verkocht. Ik wist het zeker: dit was wat ik altijd al zocht! Al snel had ik mijn allereerste FiloFax. Een goedkope, om te proberen. Ik weet niet eens meer welke het was, want na drie dagen heb ik hem terug gebracht naar de winkel. Hij was niet goed, de vakken scheurden uit. Ik mocht een andere uitzoeken zonder bij te betalen. Hier koos ik mijn allereerste echte (goede) FiloFax: een personal Metropol in de kleur Chocolate. Dit was in augustus 2014. In de tussentijd is er veel veranderd en heb ik een aantal planners gehad en systemen uitgeprobeerd.

My Plannerjourney.png

  • Augustus 2014: De start van mijn plannerjourney! Het begon met mijn Personal Metropol Chocolate. Ik maakte mijn eigen inserts, voornamelijk daily’s. Ik vond het geweldig, gebruikte veel washi en haalde dit er ook weer af. Mijn jacht op plannerspullen begon ook. Buy all the things was mijn motto.
  • 2015: Na een tijd in een personal formaat te hebben gewerkt, was ik benieuwd of een A5 formaat iets voor mij zou zijn. Ik kreeg een A5 Original Green en begon hierin te plannen. Ook hier maakte ik mijn eigen inserts. Ik heb zelfs een tijd met dailies in een A5 gewerkt (dit was veel te veel ruimte). Ik vond het formaat erg fijn, omdat je A5 papier hier makkelijker in kon stoppen. Niet veel later kreeg ik een persoonlijk gemaakte Travelers NoteBook Moleskine Cahier formaat. Ik wilde deze graag, omdat ik dan een bulletjournal (mijn eerste keer proberen!) en mijn schetsboek mee kon nemen. Zo had ik alles in een systeem. Ik was al snel uitgekeken op de TN en wilde snel terug naar een ringplanner. In augustus kreeg ik mijn FiloFax Malden voor mijn verjaardag. Dit was en is nog steeds my unicorn. Ik was verliefd en gebruikte mijn Malden heel lang als enige planner.
  • 2016: Het grootste gedeelte van dit jaar gebruikte ik mijn Malden. Ik begon hier ook aan mijn HBO opleiding en kreeg hier veel huiswerk voor. Mijn Malden werd te klein en ik begon weer te plannen in mijn A5 Original. Maar deze was erg groot en de Clipbooks waren net uitgekomen. Deze vond ik erg mooi en compact. Ik kocht een A5 ClipBook Black en heb deze een aantal maanden als planner gebruikt. Maar toch bleef het aan me knagen dat die mooie Malden in de kast lag.
  • 2017: Aan het begin van het jaar besloot ik weer in mijn Malden te gaan plannen. Maar dan op een aangepaste manier. Mijn huidige systeem bestaat uit mijn Malden en een Bullet Journal en het werkt geweldig.
  • En wellicht veranderd er binnenkort weer iets… Wie weet. Het is een reis, een avontuur waar ik aan begonnen ben en met veel plezier nog aan bezig ben.

English version (excuse my English, it is the first time trying to write a blogpost in English!)

After graduating and getting my teachers degree, I immediately started working as an elementary school teacher. I am very ambitious and like to be organized. I was also doing some personal development at this time. By coincidence I came across a YouTube video about a FiloFax and I became very enthousiastic. I was veru certain that this was the organizational system that I was looking for. Quickly after this I got my first FiloFax. It was a cheap one, because I wanted to try it out. It turned out to be a default one, the pockets were ripping and after three days of usage I returned it to the shop. They let me choose another one, without paying the extra costs. At this moment, august 2014, I chose a FiloFax Personal Metropol in the color Chocolate. Meanwhile, a lot has changed and I tried some different planners and systems along the way.

My Plannerjourney.png

  • August 2014 marks as the start of my plannerjourney. It all started with the Personal Metropol Chocolate. I made my own daily inserts. I loved it, used a lot of washi, which I also removed because it felt too cluttered. Ans also the hunt for plannersupplies started. But all the things became my motto.
  • 2015: After using a personal size for a while, I was curious if an A5 size would fit my needs. I got an A5 Original Green and began planning in this one. I also made my own inserts. I even made dailies to plan on and it turned out to be too much space. I liked the A5 size, because I could take papers from work (A4 size) easier with me. Not long after that I got a Travelers NoteBook Moleskine Cahier sized TN. I wanted this so badly, because I wanted to try bullet journaling or the first time and take my sketchbook with me, all in one system. I did not like this system, because I missed being in rings. In august of this year I got my Filofax Ochre Malden as a birthday present. This was and is still my unicorn. I was in love and only used my Malden to plan.
  • 2016: I used my Malden for the most part of this year. I started another university education and got a lot of homework. My Malden became too small and I started planning in the A5 Original again. But this one was too big for my purse (priorities right…) and they just released the A5 ClipBooks, which I got in Black. I used this one for a couple of months as a planner. But I always felt bad because the very pretty and expensive Malden was unused.
  • 2017: So at the start of this year I decided to go back to my Malden. But in an adjusted system. My current system contains my Malden and a bullet journal and it works great!
  • And you never know, but maybe something will change again. It is my planner journey, an adventure and I love it!

Happy Planning XOXO

2 thoughts on “Mijn planner-journey

  1. Wat leuk! een Nederlandse blog. Ik ben heel erg benieuwd hoe jou 2017 indeling werkt. Ik wil ook graag de bullet journal samen met mijn planningspagina’s gebruiken.

    1. Ik raad het je aan! Het is tot nu toe mijn best werkende plannersysteem en ik ben er nog steeds erg tevreden over ☺ En dankjewel! Ik hoop dat je nog regelmatig terugkomt, want ik ben van plan nog veel meer te posten 😉

Geef een reactie

