How to… Sticky Notes maken en pimpen

Ondertussen heb ik een aantal posts geschreven over het maken van je eigen stickers. Maar naast stickers gebruik ik ook heel vaak sticky notes in mijn planner. Ook deze kun je op leuke en makkelijke manieren zelf maken of opleuken. Hierbij een paar ideeën om zelf aan de slag te gaan.

Zelf sticky notes maken


Om zelf sticky notes te maken heb je leuk papier nodig, of je print er uit via internet. Dit papier snijd je op de maat die je wilt hebben. Je kunt alle varianten doen, vierkant, rechthoekig, wat jij wilt of nodig hebt! Hierna doe je er een strook removable tape op en je sticky note is klaar. Deze tape is er speciaal voor gemaakt om iets makkelijk van je papier te krijgen en op een andere plek terug te plakken. Ik kocht de taperoller bij de Pipoos.

Sticky notes opleuken


Je kunt ook bestaande sticky notes opleuken. Ik heb vijf manieren uitgeprobeerd en de materialen erbij gelegd voor de foto.

  1. Met washitape een leuke vorm op je sticky note plakken. Je kunt alle vormen gebruiken die je wilt en alle soorten washitape.
  2. Met een brushpen een titel op je sticky note handletteren. Je kunt de stickynote dan als header op je pagina’s gebruiken en je lijst eronder schrijven.
  3. Ook kun je figuren op je sticky note tekenen. Ik heb een banner getekend met een permanente stift, zodat ik er verschillende materialen en pennen op kan gebruiken. Dit is leuk om je sticky note eruit te laten springen.
  4. Om je sticky note een bepaald thema te geven, kun je er een sticker opplakken. Als voorbeeld heb ik een hondenpootje gedaan. Deze sticky note zal dus gebruikt worden om bijvoorbeeld een dierenartsbezoek aan te geven in mijn planner.
  5. Je kunt ook stempels gebruiken om je sticky notes op te leuken.

Voor deze voorbeelden heb ik kleine sticky notes gebruikt, maar je kunt elke vorm of grootte gebruiken. Bij de “normale” formaat sticky notes kun je bijvoorbeeld lijstjes maken en er een banner als header bij tekenen. Gebruik je creativiteit en maak je eigen sticky notes!

Geef een reactie

