Mijn Bullet Journal: Wrap up Galaxy layout

English version below

In mijn queste naar de perfecte manier om een bullet journal bij te houden, ben ik nog steeds bezig met het maken van layouts en het kijken naar wat bij mij past. Het is een leuke zoektocht en zeker in mijn twee weken vakantie had ik meer dan genoeg tijd om op onderzoek uit te gaan.

Vorige week heb ik een galaxy layout met een running list geprobeerd. Bij de running list heb je al je taken bij elkaar met een wekelijkse checklist ernaast, zodat je bij kunt houden wanneer je iets wilt doen, hoe vaak je iets uitstelt en welke taken je af hebt gekregen. Het ziet er heel leuk uit, maar is voor mijn gebruik niet zo overzichtelijk als het opschrijven van dagespecifieke taken op de dag dat ze gedaan moeten worden.


De linkerkant van deze week vond ik erg handig. De trackers waren wellicht iets te smal, maar ze werkten wel. De dagvakken waren groot genoeg, omdat ik er alleen de afspraken in heb gezet. Dit is ook de manier waarop ik mijn planner gebruik en voor mij het beste werkt. Zoals je kunt zien heb ik de rechterpagina amper gebruikt. Ik heb hem wat aangevuld, puur voor deze blogpost. Maar het werkte niet en het voelde meer als een taak om mijn planner in te vullen, dan een instrument om mij te helpen mijn taken en afspraken te plannen. Ik denk dat het grootste probleem voor mij is dat alle taken door elkaar staan en je echt moet zoeken bij welke dag de taak hoort. En dan was deze week niet eens zo druuk. Ik zie mezelf dit dysteem op deze manier dan ook niet voor een werkweek gebruiken. Misschien wel gecombineerd met voor elke dag een plek voor dagspecifieke taken en de running list als een lijst voor taken die in die week gedaan moeten worden.

Het onderste vak heb ik helemaal niet gebruikt. Ik had nog ruimte over en wist dat ik niet de hele bladzijde nodig had voor alle taken van die week, maar ik wist ook niet zo goed wat ik met het vak moest doen.

Happy Planning XOXO


English version

In my search for the perfect way to keep a bullet journal, I am still busy making and trying out layouts to find out which one suits my needs. It is a fun adventure and in my two week springbreak I had more than enough time to explore.

Last week I tried a galaxy layout with a running list. The running list keeps all your weekly tasks together, it makes it easy to see when you want to do certain tasks, how many times you procrastinate and which tasks you completed. It looks fun and functional, but I found it to be unfunctional, because I lost track of when stuff needed to happen, it was not as easy to see on which day I put certain tasks.

I did use the left page a lot. The trackers were a bit too small, but they worked. The boxes per day were big enough, because I only wrote my appointments in them. This is also the way I like to use my personal planner and the way that works best for me. I barely used the right page. I did complete the list, but only to take the picture for this blogpost. This running list didn’t work for me, because it wasn’t clear what task was supposed to be done on what day of the week. Filling out my planner and list felt more like a chore than an instrument to help me keep organized. The biggest problem for me was the unorganized way the taks were written. Because of the running list, you list them all in the same list. I prefer writing my date-specific tasks on the day itself. The week I tried this sytem was a spring break week, which means a lot less busy than a workweek. I don’t know if this system will work for me in a workweek. Maybe if I combine a running list for weekly tasks with date-specific tasks written on the day itself.

I didn’t use the box on the bottom of the page. I had some space left en I knew beforehand that I wouldn’t use the whole page for tasks, but I also didn’t know what to do with this box.

Happy Planning XOXO

Geef een reactie

