My neverending plannerjourney, continued

English version below

Het voelt als gisteren dat ik mijn eerste blogpost over mijn neverending plannerjourney schreef. In deze post had ik heel mijn systeem omgegooid en was ik van een FiloFax A5 overgestapt naar mijn Personal Ochre Malden in combinatie met de bullet journal in zijn simpelste, oorspronkelijke vorm. Voor mij een geweldig systeem waarmee ik mijn productiviteit verhoogd heb. Ook had ik een Moleskine weekly planner voor mijn blogplanning. Nu zag ik mijn bullet journal niet als een extra boekje, omdat hij achterin mijn FiloFax pastte, maar het was wel een extra boekje zodra ik mijn planner gebruikte. Het was niet sorend, maar ik wilde graag kijken of ik alle componenten van mijn planningssyteem (minus de Happy Planner die ik als Teacher Planner gebruikt, dat gaat echt nooit erbij passen en dat wil ik ook niet) kon combineren in mijn FiloFax Personal Malden. Ook het feit dat mijn Moleskine uit elkaar begon te vallen, zette mij aan tot deze verandering.


Dus ik daagde mezelf uit. En het past! Ik werk nu voor de derde week met mijn FiloFax als plannersysteem. Mijn FiloFax heeft vijf tabbladen en dat is al vanaf het begin dat ik hem heb. Ik heb wel wat met de inhoud moeten schuiven. Achter tabblad 1 heb ik mijn jaarlijkse overzicht, mijn maandkalenders, mijn gezondheidstracker en mijn huishoudschema. Achter tabblad 2 zit mijn blogplanner. Hiervoor heb ik mijn wekelijkse layout van twee pagina’s verkleind naar een systeem dat op één pagina in persoonlijk formaat past. Voor een leek helemaal niet duidelijk, maar voor mij werkt het. Ik schrijf de blogposts op die ik die week wil schrijven, plan ze in de bovenste tabel in aan de hand van het nummer van de blogpost, heb trackers en een gedeelte voor notities. Het is een stuk kleiner dan voorheen, maar het is voor mij een uitprobeersel.


Achter tabblad 3 zit mijn planner. Hierover heb ik al verschillende blogposts geschreven en op dit moment probeer ik de free printables van Peanuts Planner Co uit. Ik moet wel wennen aan de beperkte ruimte die ik heb om een taak of afspraak op te schrijven, maar het dwingt me ook om niet te gedetailleerd in de formulering te zijn. Dit gedeelte zit in het midden van mijn FiloFax, omdat ik deze het vaakst gebruik en zo beide kanten van mijn week even hoog zijn om er goed op te kunnen schrijven.


Achter tabblad 4 zit mijn bulletjournal. Nog steeds in de meest simpele vorm, zelfs geen index. Ik gebruik mijn bullet journal enkel en alleen om binnenkomende informatie te noteren, taken bij te houden en eventuele notities te maken. Wanneer alle taken en informatie van een pagina uitgevoerd en afgevinkt zijn, zet ik rechtsbovenaan een hartje.


Het laatste tabblad is een verzameling van alle andere dingen. Ik heb hier mijn boodschappenlijstjes (die ik vooraf maak met alle boodschappen die ik elke week koop op volgorde van de winkel), mijn mealplanning, sticky notes en stickers. Ook zitten hier nog wat lege bladzijdes en wat dagelijkse pagina’s die ik zo kan pakken wanneer ik ze nodig heb.

Happy Planning XOXO


English version

It feels like yesterday that I put up my blogpost about my neverending plannerjourney. In this post I wrote about throwing my whole system around and changing from my FiloFax A5 to my Personal Ochre Malden and combining this one with a bullet journal in its simplest form. To me, it is the perfect system and I really increased my productivity. I was also using a Moleskine Weekly Planner for my blogplanning. My bullet journal was a Moleskine Cahier grid paper notebook, very small and lightweight. It fit perfectly in the back of my FiloFax. Although I didn’t see this as an extra booklet, it was annoying to take it out. So I wanted to try out if I could fit all the components of my planningsystem into my FiloFax Personal Malden. Oh, and also the fact my Moleskine Weekly Planner was falling apart, was a motivation to switch it all up.

So I challenged myself. And it fits! It is the third week trying out my FiloFax as my whole planningsystem (minus the Happy Planner I use as a teacher planner, this will never fit and I don’t want to combine it with my FiloFax). My FiloFax has five dividers since I got it. I did switch the inside up a bit. Behind the first divider I have my yearly overview, my monthly calendars, my healthtracker and my household schedule. Behind the second divider is my blogplanner. Iused to have two Moleskine pages and I reduced it to a system that fits one Personal sized page. For an outsider not understandable, but it works for me. I write down the posts I want to write that week and assign them numbers. In the top table I give these numbers days to be published, I put some trackers on the page and a section fot notes.

Behind the third divider is my planner. I already wrote different posts about this section and at the moment I am trying these free printables made by Peanuts Planner Co. I do have to get used to the small spaces to write down tasks and appointments, but it also forces me to be specific. The plannerpart is in the middle of my FiloFax, because I use this part the most en I like the way the pages are equally in height to write on them.

Behind the fourth divider is my bullet journal. Still in the most simple way, I don’t even use an index. I only use my bullet journal to write down all incoming information, make lists and write down notes. When all tasks and information of a page are completed, I mark the top right corner of the page with a small heart.

The last divider houses all different things. I have my grocerylists (which I make with all the regular bought stuff and in order of the shop), my mealplanning, sticky notes and stickers. I also house some empty pages en some daily planningsheets to grab when needed.

Happy Planning! XOXO

Geef een reactie

