Functional Planning: Weekly Review

English version below

Twee weken geleden ben ik begonnen met het testen van de free printables van Peanuts Planner Co. Dit was in een minder drukke vakantieweek en ik had met deze pagina’s genoeg ruimte om alles te plannen in die week wat ik nodig had. Nu heb ik deze inserts ook een hele werkweek getest en gebruikt. Ik vind ze nog steeds erg mooi vormgegeven en heel functioneel. Natuurlijk kost het even tijd om aan nieuwe inserts te wennen en moet je even zoeken waar je informatie wilt opschrijven.


Na een week van gebruik kan ik zeggen dat ik genoeg ruimte heb om alles op te schrijven, omdat ik ook nog een bullet journal gebruik. Door continu te switchen houd ik die taken goed in de gaten. In de kolommen aan de zijkant heb ik lijstjes gemaakt die voor de hele week toepasbaar zijn. Door ze een kopje te geven, heb ik onderscheid en een verdeling in mijn taken gemaakt. Waar ik wel heel erg aan moet wennen, is de beperkte ruimte die ik per dag heb om dingen op te schrijven. Je hebt hele korte plekken voor een zin en je wordt gedwongen om eigenlijk in een paar woorden op te schrijven wat je bedoeld. Dat is goed, want je bent niet te gedetailleerd, maar soms kon ik niet alle informatie kwijt die ik nodig had om te begrijpen wat ik ergens mee bedoelde.


Ik ben dus afkortingen gaan gebruiken, maar daar ben ik geen fan van. Ook heb ik geprobeerd met dagelijkse pagina’s in het midden te werken, maar dit resulteerde weer in het feit dat ik dingen dubbel op ging schrijven, wat ik juist niet wil! Wat ik wel heel fijn vind, is dat mijn zelfgemaakte stickers perfect passen in een box!


En aan het eind van de week kreeg ik een ander idee. De lijnen zitten best ver uit elkaar en ik schrijf best klein, dus ik kon best nog wat kleiner schrijven en wat gedetailleerder mijn informatie opschrijven. Nu ik dit aan het eind van de week ben gaan proberen, weet ik niet hoe het eruit ziet als ik dit een hele week ga toepassen. Misschien is het dan wel veel te rommelig en te druk, maar dat ga ik volgende week uitproberen.


English version

I started testing free Printables made by Peanuts Planner Co about two weeks ago. At that time I had spring break and my week was a lot less busy. The inserts gave me more than enough space to plan out my week. I tested these inserts for my first back to work week. I still think that they are very pretty and functional. It takes a bit of time to get adjusted to a new planning system and new inserts.

After using the inserts for a week I can say that I have enough space to write everything down. This is also because I am using my bullet journal section for writing down incoming information and tasks. In the sidebars I made lists for tasks that are not day specific. I made sections by giving them a header. I do have to get used to the limited space you get for writing things down. You are forced to be really specific and only have space for a few words. This is a good thing, but sometimes it is nog enough space for the information I needed to write down.

SO I started using abbreviations, but I didn’t like that. I also tried using daily pages in the middle of the week, but I just started rewriting stuff again and again and I didn’t want that. But I did like the fact that my homemade functional planner stickers fit perfectly in the boxes.

AT the end of the week I got another idea. The spaces to write are really big in heighth. I do already write somewhat small, but if I would write even smaller I could fit more words in a box. So I started trying this at the end of the week and will try this next week. Maybe it will look cluttered, but we will see that next week.

Geef een reactie

