Huishouden jaarschema / Yearly cleaning schedule

English version below

Voor het huishouden heb je natuurlijk klussen die je dagelijks, een aantal keer per week, wekelijks, maandelijks of een aantal keer per jaar doet. De dagelijkse en wekelijkse klusjes zijn nog makkelijk te onthouden en bij te houden. Deze heb ik lange tijd bijgehouden in een wekelijkse tracker. Op dit moment houd ik deze klusjes anders bij en daar komt volgende week een post over.

Voor de maandelijkse klussen of diegene die je een paar keer per jaar doet, heb ik ook een tracker gemaakt. Zo kan ik per maand afvinken of ik ze wel of niet heb gedaan.


Ik heb een schema gemaakt met alle maanden van het jaar. Daaronder staan alle klussen die ik bij wil houden en die lijst groeit nog regelmatig. Voor de klussen die ik elke maand wil doen, zet ik bij elke maand een groene stip. Voor klussen die minder vaak voorkomen, zet ik een stip bij de bijbehorende maanden. Ik probeer dit een beetje af te wisselen en rekening te houden met grote vakanties, zodat ik niet al het werk in dezelfde maand hoef te doen of in een drukke maand (i.v.m. toetsen en rapporten).


English version

Your household contains tasks that you do daily, several times a week, weekly, monthly or several times a year. The daily nd weekly tasks are easy to remember and easy to do. I did track these for a long time in a weekly tracker. At this moment I track these differently, I will post about this next week.

For monthly chores or the ones you I several times a year, I also made a tracker. I can keep track of these tasks this way and make sure everything gets done.


I made a schedule with a full year. On the left side I made a list with the chores I want to keep track off. This list is still growing. For monthly chores I put a green dot in every box for every month. For the chores I do several times a year, I put a green dot in the months I want to do those. I try to spread these tasks throughout the year and take my breaks into account, but also make sure I don’t plan too much in really busy months.

Geef een reactie

