Monthly chores tracker

English version below

Vorige week schreef ik over mijn jaarlijkse huishoudschema, met alle klussen die eens of meerdere keren per jaar voorkomen. Maar er zijn natuurlijk ook klussen die dagelijks, bijna dagelijks of wekelijks voorkomen. Voorheen schreef ik voor elke week een tracker uit, waarbij al die klussen stonden en ik ze af kon vinken. Dit nam alleen erg veel plek in beslag en het stond niet overzichtelijk bij elkaar. Ik heb nu een ander systeem uitgeprobeerd voor de maand mei en ben tot nu toe zeer tevreden!


Het nieuwe systeem bestaat uit een pagina met alle taken die ik één of meer keren per week doe met een daarbij behorende afkorting. Per maand maak ik een klein overzicht van de maandkalender waar ik deze afkortingen in kan schrijven. Ook schrijf ik een lijst met de taken die in die maand moeten gebeuren, overgenomen van de jaarlijkse lijst. Wanneer ik een van deze klussen uitvoer, zet ik een stip in het vak van die dag.


English version

Last week I wrote about my yearly cleaning schedule, which contains all of the chores that need to be done monthly or several times a year. But there are also daily, almost daily and weekly chores. I used to write those in a weekly tracker so I could check them off. This tracker did take a lot of space in my planner. I made another system which I tried out for the month of May. And for now I am pretty happy with it!


The new system contains of a page with all the chores I do once or several times a week listed with an abbreviation. For each month I will make a small monthly calendar with enough space to write those abbreviations in. I also write a list with all the monthly tasks that need to be done that month, which I can find on my yearly cleaning schedule. When I complete one of those tasks, I will mark it with a dot on the day I completed it.

3 thoughts on “Monthly chores tracker

Geef een reactie

