Collab: Bullet Journal Blog Planning

English version below

Ik was blij verrast toen ik een berichtje kreeg van Marloes (TheDutchScrapper en CreatiefMetMarloes). Wij zitten beiden op verschillende planner gerelateerde FaceBook-groepen en delen dus duidelijk dezelfde interesses! Dus, als je klaar bent met het lezen van deze blogpost, ga dan naar de blog van Marloes en lees daar het andere deel!

Wij hadden het idee om beiden te laten zien hoe wij onze blog plannen in een bullet journal of andere planner. Mijn stijl is voornamelijk functioneel, terwijl Marloes haar stijl meer decoratief is. Zo laten we jullie dus zien hoe je op twee compleet verschillende manieren iets kunt plannen in een bullet journal, omdat deze manier van plannen zo veelzijdig is!

Mijn blog heeft een behoorlijk tempo in het online gaan van posts. Dit betekent dat ik per week een planning heb om alles in goede banen te leiden. Ik heb een braindump gedeelte in mijn blogplanner waar ik ideeën opschrijf van posts die ik wil gaan schrijven. Per week kijk ik welke ik die week wil gaan behandelen. Sommige posts zijn een vervolg van een andere post, of vormen met meerdere posts een serie. Vaak heb ik al voor een aantal weken een aantal posts ingepland en vul ik de lege dagen met posts vanuit de braindump.


Het handige aan de bullet journal is dat je de pagina’s helemaal zelf in kunt delen. De laatste weken ben ik helemaal fan van bullet journal basics. Hier heb ik al over geschreven. Het gaat hierbij vooral om de basis van het bullet journal systeem en vooral zo simpel mogelijk! Dit idee gebruik ik ook voor mijn blogplanner.

Het ziet er strak en functioneel uit. Alle informatie heeft zijn eigen plek en ik vind ook dat één pagina genoeg plek is om alles op te schrijven. Bij voorgaande weken heb ik 4 bladzijden gebruikt om een hele week te plannen, de eerste bladzijde voor een weekoverzicht en wekelijkse taken, de tweede en derde bladzijde voor de dagen en notities en de laatste bladzijde voor de blogplanning van die week. Zo heb ik alle planning gemakkelijk bij elkaar op vier pagina’s!


Hopelijk heb je zo wat tips gekregen om functioneel te plannen. Wil je ook weten hoe je een mooie decoratieve planning kunt maken? Lees dan de blogpost van Marloes!


English version

I was happily surprised when Marloes (TheDutchScrapper  en  CreatiefMetMarloes) contacted me. We are both members from the same FaceBook planner groups and we share the same interests. So, when you are finished reading this blogpost, head over to Marloes and read the other part.

We came up with the idea of sharing our blog planning in a bullet journal or any other type of planner. My style is completely functional, and Marloes her style is more decorated. This way we can show you two completely different ways to plan out the same thing.

My blog has a fast pace in posting new blogposts. I need a weekly plan to make sure everything goes right and the blogposts get posted. I use a braindump section in my blogplanner to write down ideas for future blogposts. Every week I scan the list to pick out the posts I want to write. Some posts form a series, other follow up. Most of the time I preplan a couple of weeks ahead and I fill the gaps with other posts selected from my braindump page.


The best aspect about the bullet journal is the endless possibilities to make your own spreads. Lately I am trying to go back to bullet journal basics. I already wrote a couple blogposts about this. It is all about going back to the basics of the bullet journal system and keep it as simple as you can. I also used this idea for my blogplanning.

It looks clear, neat and functional. All the information had it’s own place and I only need one page to write everything down. The last four weeks I tried out the bullet journal basics for my weekly planning and I used four pages to make a week. On the first page I made a weekly view and a weekly task list, the second and third page I used for dailies and the fourth page was used for the blogplanning for that week. So I can plan my whole life on just four pages!


Hopefully I gave you some helpful tips to start a functional bullet journal spread. Do you also want to see a different way to make your planning? Head over to Marloes’ blog!

Geef een reactie

