Functional Planning: My planning needs for my FiloFax

English version below

Nog een paar weken en dan kan ik mijn FiloFax gaan klaarmaken voor een nieuw schooljaar. Dit is altijd erg leuk om te doen, maar tegelijkertijd kan ik ook nooit wachten om een “verse” agenda te vullen. Ik ben de laatste tijd al aan het nadenken over de verschillende onderdelen die ik graag in mijn planner wil hebben en welke onderdelen ik nodig heb.

  1. Het belangrijkste onderdeel: het agenda gedeelte. Vorige week deelde ik hier al mijn dilemma: weekpagina’s zoals ik ze nu heb of over gaan op dagpagina’s. Ik wil dit voor het hele academische jaar in mijn planner hebben, omdat ik (en mijn school) veel vooruit plannen. Ook heb ik voldoende ruimte nodig om bij te houden wat ik op een dag moet doen.
  2. Een bullet journal gedeelte. Dit gedeelte gebruik ik als inbox voor alle binnenkomende informatie. Ik wil namelijk alleen de dingen die ik op een dag moet doen op de dag schrijven en niet de informatie die binnenkomt, zo raak ik het overzicht kwijt.
  3. Mijn huishoud gedeelte. Om het overzicht te behouden en niet te vergeten wanneer ik niet veel voorkomende huishoudelijke klusjes gedaan moet hebben. Dit gedeelte is ook niet zo heel groot en neemt dus niet veel ruimte in beslag.
  4. Mijn meal-planning gedeelte. Dit gedeelte heb ik nog niet met jullie gedeeld, maar ik plan ook per week de maaltijden in. Boodschappen doen is niet mijn hobby en bij een 40-urige werkweek wil ik niet elke dag naar de supermarkt en ik wil niet elke dag bedenken wat ik ga eten. Ik bereid ook voor de hele week mijn eten voor op zondag, zodat alles al gesneden klaar ligt.
  5. Mijn gezondheids tracker. Alles wat met mijn gezondheid te maken heeft houd ik bij op een jaarlijks overzicht. Ik vind het vooral belangrijk om bij te houden wanneer ik last van mijn allergieën en astma heb. Dit is vooral handig voor doktersbezoeken.

Dus: er zijn behoorlijk wat dingen die ik in mijn planner wil. En nu moet ik alleen nog de knoop doorhakken over mijn plannerpagina’s.


English version

Only a couple of weeks more before I can prep my FiloFax for the new schoolyear. I think this is a lot of fun to do, but at the same time I can’t wait to fill up my “fresh” empty planner. Lately I am thinking about the different sections I want to have in my planner and the sections I need to have in my planner.

  1. The most important part: the planner section. Last week I shared my planner dilemma: the weekly pages like I have them right now or going to make a switch to daily pages. I want a full academic year in my planner, because I (and the school I work at) plan ahead. I also need enough space to keep track of my appointments and tasks for each dat.
  2. A bullet journal sections. I use this section as an inbox for all incoming information. I only want to write the things I have to do on a specific day and not all the incoming information, this way I will loose track of everything.
  3. My cleaning section. To keep an overview of all the chores but also to not forget when I did certain chores that don’t need to be done weekly. This section isn’t very big and doesn’t take up a lot of room.
  4. My mealplanning section. I have not shared this section with yoy yet, but I also plan out out meals for each week. Doing groceries is not my hobby and with a 40 hour workweek I don’t like to go to the grocerystore each day or figure out what to eat. I prep my meals for the whole week on sunday evening, so everything is cut and ready to go.
  5. My health tracker. Everything that is health related is tracked in a yearly pull out. I think it is important to keep track of this, especially my allergies and asthma. It comes in handy when I pay the doctor a visit.

Do there are a lot of things I want to have in my planner. Now I only have to make a decision about my plannerpages: weekly or daily?

 

Geef een reactie

